Seo çalışmasında en önemli kısımlardan biri de anahtar kelimelerdir. Anahtar kelimeler sizin Google’da hangi kelimeler yazıldığında çıkacağınızı belirlemenizi, anahtar kelimelerin rekabetine ve aylık aranma hacmine göre Seo çalışmanıza yön vermenizi sağlar. Anahtar kelimeler konusu oldukça önemlidir. Size geri dönüşümü en iyi olacak anahtar kelimeleri belirlemek, anahtar kelimelerinizin nasıl ekleneceğini bilmek, site içerisinde anahtar kelime yoğunluğunun nasıl oluşturulduğunu bilmek de oldukça önemlidir. Bu yazımızda bu konulara değinerek Seo çalışmanız için önemli bir bilgi edinmenize vesile olacağız.

– Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı

Google’ın aslında reklamlar için sunduğu bu aracı biz Seo çalışması için de kullanmaktayız. Sonuç olarak anahtar kelime planlayıcı aracı organik Google arama analizlerini içerdiği için sunduğu veriler Seo için uygun olmaktadır. Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanabilmek için bir Google Ads hesabınızın olması gerekmektedir. Sağ üst taraftan ayarlar ve araçlar butonuna bastığınızda açılan pencerede en sol tarafta planlama kısmında anahtar kelime planlayıcı linkini görebilirsiniz. Sayfaya girince sizi aşağıdaki resim olduğu gibi bir sayfa karşılayacaktır. Bu sayfada yeni anahtar kelime fikirlerimi almak istiyorsunuz yoksa var olan anahtar kelimelerin aylık aranma hacmi ve rekabetini mi öğrenmek istiyorsunuz seçip devam edebilirsiniz.

 

 

Yeni anahtar kelimeler keşfedin alanına tıkladığınızda açılan pencerede aylık aranma hacmi, kelimelerin rekabeti ve ekstra fikir almak istediğiniz kelimeler için kelimeleri yazabileceğiniz alan bulunmaktadır. Her bir kelimeyi arasına virgül koyarak ekleyebilirsiniz. Ayrıca sitenizin içeriğiyle daha alakalı sonuçlar alabilmek için filtre olarak aşağıda bulunan alana web site adresinizi yazabilirsiniz. Ayrıca bir diğer seçenek ise anahtar kelime kaynağı olarak web sitenizin kullanılmasıdır. Bir web siteyle başlayın sekmesine geçtiğinizde web sitenizin adresini yazarak içeriğinizle alakalı olabilecek en iyi kelimeleri öğrenebilirsiniz.

Eğer yeni anahtar kelime fikirlerine ihtiyacınız yoksa, kelimeleriniz belli ise arama hacmi bölümüne geçip kelimelerinizi virgül ile ayırarak yazabilirsiniz. İsterseniz bir dosya içinden de yükleme yapabilirsiniz.

Bu iki aracı kullanarak sonuçların ulaştığı sayfada kelimelerinizin aylık aranma hacmi, rekabetini görebileceksiniz. Buradaki verilere bakarak aynı zamanda en önemli anahtar kelimenizden en önemsiz anahtar kelimenize göre bir sıralama yapabilecek, bu sıralamayı anahtar kelime yoğunluğunuza yansıtabileceksiniz.

– Anahtar Kelimeler Nasıl Eklenmeli ?

Web sitenizin ana sayfası olsun, herhangi bir makale yazısı olsun hiç fark etmez; ekleyeceğiniz tüm anahtar kelimeleriniz öncelikle en önemliden en önemsize doğru bir sıralama yapılarak eklenmelidir. Anahtar kelime sayısı 15’i aşmamalıdır. Anahtar kelime eklemek için keywords metası kullanılmaktadır.

<meta name=”keywordscontent=”anahtarkelime1, anahtarkelime2, anahtar kelime3” />

Alt içeriklerinizde ya da makalelerinizde anahtar kelime eklerken öncelik alakalı içerikle olan anahtar kelimeleri eklemelisiniz. Daha sonra eğer yukarıda belirttiğimiz sayıyı aşmayacaksanız ana sayfanızdaki anahtar kelimelerden en önemli olanlardan ekleme yapabilirsiniz.

Örneğin; nakliyat sitesinin iletişim sayfası için kelime eklemesi yaptığınızda anahtar kelime kısmına iletişim değil de nakliyat firması, nakliyat hizmeti gibi kelimeleri eklemeli devamında ana kelimelerinizi ekleyebilirsiniz.

– Anahtar Kelime Yoğunluğu

Web siteniz içerisinde sadece metalara anahtar kelimelerinizi yazmanız yeterli olmaz. Google botları içeriğiniz içerisinde dolaşırken bazı kelimelerin sık kullanıldığını görürse o kelimelerin bu site içeriği için belirleyici kelimeler olduğunu anlar ve o şekilde kayıt altına alır. Bu sebeple aşırıya kaçmadan içeriğinizde anahtar kelimelerinizi kullanmaya çalışın. Özellikle web sitenizin ana sayfasında anahtar kelime yoğunluğuna oldukça dikkat etmelisiniz. Anahtar kelime yoğunluğunu da önemli olan önemsiz doğru bir sıralama yaparak ayarlamalısınız.

– Anahtar Kelimelerin Ön Plana Çıkarılması

Google botları sitenizde gezinirken bazı kelimelerin özellikle vurgulandığını, hatta o kelimelerden ana sayfaya referans olunduğunu görür. Bu durumda Google botları bu kelimelerin içerikte önemli olduğunu arama sonuçlarında bu sitenin vurgulanmış kelimelerde yer alması gerektiğini anlar. Kelimelerinizi vurgulayabilmek için kalın ve renkli yapabilirsiniz. Ayrıca alt sayfalarınızdan ana sayfanıza referans olması için anahtar kelimelerinizden aşırıya kaçmadan link çıkışı yapabilirsiniz.

Yukarıdaki adımları ve bilgileri izleyerek siz de web siteniz için en iyi anahtar kelimeleri bulabilir, belirleyebilir, planınızı oluşturabilir, web siteniz içerisinde anahtar kelime yoğunluğunu oluşturabilir ve anahtar kelimelerinizi ön plana çıkartabilirsiniz.

mücahit güner

Mücahit GÜNER

Yazılım, Tasarım, Seo ve Digital Pazarlama uzmanıdır. Yirmi sekiz yaşında ve profesyonel olarak 8 yıllık deneyimi bulunmaktadır.

    Yorum Yok »

    Henüz Yorum Yapılmadı.

    Fikrini ya da Sorunu Paylaş