Ürün ya da hizmetlerin satışını yapmak ve arttırmak için pek çok pazarlama çeşiti uygulanır. Son yıllarda internet ortamında ürün ve hizmetlerin satışı çok büyük rakamlara ulaştı. Yeni kurulan firmalar nasıl satış yapabileceğini, var olan firmalarda satışlarını nasıl daha üst seviyeye çıkaracağını araştırdı. Bu durumların sonucunda anlaşıldı ki dijital pazarlama diye çok önemli bir yöntem var. Dijital pazarlama satışlarınızı arttırabilmeniz, sadık müşteriler oluşturabilmeniz, yeni müşteriler kazanabilmeniz, marka değeri ve marka oluşturabilmeniz için olmazsa olmaz bir çalışmadır. Dijital pazarlama geniş bir kavramdır. İçerisinde yöntem olarak kollara ayrılmıştır. Bu kollar Seo, sosyal medya, Google reklamları, web site reklamları, mail pazarlama olarak ayrılmıştır. Siz satış yapabilmek için hedef kitlenizin daha çok nerede veya nerelere bulunduğuna göre bir yönlenme yapıp daha çok size kazandıracak yönteme öncelik vermelisiniz. Dijital pazarlama, dijital pazarlama uzmanı tarafından tam hedef kitlenize isabet edecek şekilde doğru yapıldığında size en çok kazandıracak uygulamalardan biridir. Dijital pazarlama yaparken yöntemlerin dışında birde yöntemleri uygularken uymanız gereken kriterler vardır. Dijital pazarlamanın başarılı olabilmesi aynı zamanda doğru ölçümleme yapıp, bu ölçümlemeyi doğru yorumlayıp, adımları ona göre atmaktan geçer. Biz bu yazımızda her yöntemin çok fazla detayına inmeden, size temel bilgi oluşturacak ve ipuçları verecek şekilde anlatacağız. Çünkü her yöntemi tek bir sayfada tüm detaylarıyla anlatmamızın imkanı yok, o kadar uzun yazıyı görünce okumak istemeyebilirsiniz de 🙂

– Seo

Seo, işinizle alakalı müşterilerinizin Google’da arama yaptığında arama sonuçlarında en üst sıralarda çıkmanız için yapılan çalışmaların bütününe denir. Seo çalışması belli kriterlere, belli bir plan ve stratejiye göre Seo uzmanı tarafından yapılan bir çalışmadır. Seo çalışması zaman ve yatırım isteyen bir çalışmadır. Anahtar kelimelerinizde Google ilk sayfada yer alabilmek için Seo uzmanının sunduğu teklifteki ücret kadar yatırım, yine teklifte sunduğu süreç kadar zamana ihtiyaç vardır. Doğru Seo uzmanı ile çalıştığınızda dijital pazarlamanın en kuvvetli kolunda başarılı olmuş olacak ve kazancınızın ne kadar arttığını görebileceksiniz. Doğru ve başarılı Seo uzmanı nasıl seçilir öğrenebilmek için Seo Uzmanı Seçim Rehberi yazımızı okuyabilirsiniz. Seo çalışması ile web siteniz dijital pazarlama için uygun bir alt yapıya kavuşmuş olacaktır. Bu nasıl olur derseniz şöyleki; Seo çalışması web sitenizin kodlarından tasarımına dek, sitede ziyaretçileri daha uzun süre tutabilmekten ziyaretçileri sadık müşterilere çevirmeye değin genişçe bir alanı kapsar. Bu özellikler sitenize kazandırıldığında sitenize giren ziyaretçilere satış yapma olasılığınız epey yükselecektir. Başarılı sonuçlar almak için Dijital pazarlama içerisinde en azından iki yöntemi kullanıyor olmanız gerekmektedir. Biz hedef kitlenizin nerede bulunduğuna göre bir ana yöntem birde yardımcı yöntem seçmenizi tavsiye ederiz. Eğer hedef kitleniz tüm platformlarda dağınıksa bütün yöntemleri de kullanabilirsiniz. Seo çalışmasının yanında Google ya da sosyal medya reklamlarını da eklemenizi tavsiye ederiz.

– Sosyal Medya

Dijital pazarlamanın alt kollarından biri olan sosyal medya ve sosyal medya reklamları satışlarınızı arttırmanız için oldukça faydalı yöntemdir. Ülkemizde sosyal medyada en çok kullanılan mecralar Facebook, İnstagram, YouTube dır. Ülkelere göre değişiklik göstermekte olup bazı ülkelerde tiktok ya da Twitter da öne çıkan platformlardır. Sosyal medyada ilk amaç organik takipçi kazanmak ve reklamların yayınlanmasıdır. Organik takipçiyi kazanmanın en iyi yöntemi ilgi çeken paylaşımlar yapılması ve reklamlardır. Hedef kitleniz en çok hangi mecrada bulunuyorsa o mecra üzerine yoğunlaşmalısınız. Dijital pazarlama uzmanları ölçüm araçlarıyla müşterilerinizin yoğun olacağı mecrayı hızlıca belirler. Kendi çalışmasını kendi yapanlar ya da uzman olmayanlar deneme yanılma yoluyla reklam yaparak hedef kitlesinin daha çok nerede olduğunu anlamaya çalışır. Sosyal medya reklamlarında kendinizi tanıtmaktan daha çok avantajlı kampanyalar oluşturup kampanyalara yer vermelisiniz.

– Google Reklamları

Google reklamları size kazanç sağlayacak bir başka yöntemdir. Google reklamları Google ın Google Ads platformu üzerinde yapılmaktadır. Google reklamlarında en önemli nokta rakiplerinize oranla daha az maliyetle daha üst sıralarda ve daha sık görünmenizdir. Bunu da Google Ads optimizasyonu yaparak elde edebilirsiniz. Google Ads optimizasyonu pek az firma ya da kişiler tarafından bilinen bir uzmanlık alanıdır. Google Ads üzerinde en iyi ve geri dönüşümü yüksek reklam kampanlarının oluşturulması az maliyetle daha çok görünüp daha fazla kazanmanıza katkı sağlayacaktır. Google reklamlarında doğru anahtar kelimelerin seçimi, doğru kampanyanın oluşturulması, insanları sitenize çekecek başlık ve açıklamaların girilmesi çok önemlidir.

– Web Site Reklamları

Müşterilerinizin yoğun olarak ziyaret ettiği web sitelerinde web site sahipleriyle anlaşarak reklamınızı yapabilirsiniz. Örn; kadınları hedefleyen bir portföyünüz varsa kadınlar ile alakalı ziyaretçi akışı yüksek olan siteleri tercih etmelisiniz.

– Mail Pazarlama

Yaptığınız reklamlar sonucunda elde ettiğiniz eposta datalarını ya da sitenize kayıt olan müşterilerinizin eposta datalarını kullanmalısınız. Yeni kampanlarınızı, yeni hizmet ya da ürünlerinizi datanızda bulunan tüm epostalara düzenli aralıklar ile mail olarak toplu gönderebilirsiniz. Mail gönderme işlemini çok sık yapmayın ki müşterileriniz sıkılmasın. Mail içerisinde ürünlerinizin sayfasına direkt linkler koymayı, avantajlı fiyatları özellikle belirtmeyi unutmayınız. Ayrıca mail üzerinden gelenlere özel ufak indirim kodları da oluşturabilirsiniz. Toplu maili nasıl göndereceğinizi bilmiyorsanız şöyleki; toplu mail gönderme servisleri vardır. Üstelik bu servislerde hazır mail şablonları da bulunmaktadır. Tabiki belli bir ücret dahilinde bu servisleri kullanabiliyorsunuz. Örn; mailchimp.com u kullanabilirsiniz.

-Kriterler

+ Dijital pazarlama içerisinde hangi reklam yöntemini kullanıyor olsanız da reklam görsellerine çok önem vermelisiniz. Reklam görselleri bir bakışta içeriği anlaşılacak kadar sade, tasarımı göze hoş gelecek şekilde şık olmalıdır. Ayrıca reklam görselleri ilgi çekecek metinler içermelidir.

+ Dijital pazarlamada tüm reklam yöntemlerinde doğru hedef kitlesine ulaşmak çok önemlidir. Eğer hedef kitlenizi belirleyemez iseniz istediğiniz kadar reklam yapsanızda bir kazanç elde edemeyeceksiniz.

+ Seo çalışmasında illegal çalışmalardan uzak durmalısınız. Seo çalışmasının en etkili yöntem olduğunu ama uzun vadede size getiri getirebileceğini unutmayın. Yaptığınız yatırımın zamanla değerlenmesi gibi düşünebilirsiniz.

+ Dijital pazarlamada hedef kitleniz nerede bulunuyorsa o yönteme ağırlık vermelisiniz. Eğer hedef kitlenizi belirlemekte zorluk çekiyorsanız küçük meblağlar ile deneme yanılma ile bulabilirsiniz.

+ Dijital pazarlamada mobilin önemini sakın unutmayın. Reklam görsellerinin birde mobil boyutlarına uygun olanlarını yükleyiniz. Reklam oluştururken mobil cihazları da seçmeyi asla unutmayın.

mücahit güner

Mücahit GÜNER

Yazılım, Tasarım, Seo ve Digital Pazarlama uzmanıdır. Yirmi sekiz yaşında ve profesyonel olarak 8 yıllık deneyimi bulunmaktadır.

    Yorum Yok »

    Henüz Yorum Yapılmadı.

    Fikrini ya da Sorunu Paylaş