Alışveriş kavramı son yıllarda büyük bir hızla değişti. Artık insanlar market alışverişlerini dahi internet üzerinden yapıyorlar. Böyle büyük bir talebi karşılayanlar da tabiki e ticaret siteleridir. E ticaret siteleri içinde yapılan alışverişler sayesinde insanlar ihtiyaçlarına çok kolay ulaşır oldu. Tabiki e ticaret siteleri arasında da bir rekabet ortamı doğdu. En ön de çıkan en fazla görünen en fazla satışı yapacaktır. Bu sebeple Seo çalışması e ticaret yapanlar için olmazsa olmaz bir çalışmadır. E ticaret sitesi için yapılacak çalışmalar kurumsal bir siteye yapılacak çalışmalar ile aynı değildir. Farklı stratejiler uygulanarak yapılmaktadır. Biz bu yazımızda e ticaret sitenize temel olarak muhakkak yapılması gereken çalışmalardan bahsedeceğiz. Bu yazımızda çalışmaları uygulayarak bile önemli adım atmış olacaksınız.

 

e-ticaret-seo

 

– E Ticaret Sitenizdeki Metalar

Sitenizin sabit sayfaları ve tüm ürün sayfaları için sayfa ile alakalı en çok aranacak kelimeleri belirleyip ona göre başlık, anahtar kelimeler ve açıklama kısmını muhakkak eklemesiniz. Sitenize eklediğiniz ürünlerin metaları Google üzerinde en çok aranacak şekilde girmelisiniz. Eğer başlık kısmı teknik veriler içeriyorsa öncelikle ürünün ne olduğunu daha sonra teknik bilgisini girebilirsiniz.

– E Ticaret Sitenizdeki Resimler

Sitenizde kullandığınız ürün resimlerinden tutun tüm sayfalarınızda resimlerin boyutunu maksimum çözünürlük ve büyüklükte kullanmaya çalışın. Özellikle ürün görsellerinde kullanıcının iştahını kabartan çözünürlüğü yüksek ve büyük resimler kullanmalısınız. Büyük resimler kullanmak demek sitenizde koca koca resimlere yer vermek demek değildir. Siz büyük çözünürlük ve boyutta ekleyip css kodlarıyla resmi istediğiniz gibi boyutlandırabilirsiniz. Ek olarak ürün görselleri üzerinde zoom (yakınlaştırma) özelliği olması kullanıcıların ürünü daha detaylı inceleyebilmesi için faydalı olacaktır. Sitedeki tüm resimlerin muhakkak bir alt tagı olmalıdır. Ürün resimlerinde muhakkak alt tag olarak ürün adını kullanmalısınız.

– Ürün Açıklamaları

E ticaret sitenizde bulunan tüm ürünlerin bilgi yani açıklama kısımları muhakkak dolu olmalıdır. Eğer yapabiliyorsanız ürün ile alakalı en ince ayrıntısına kadar bilgi vermelisiniz. Ayrıca içeriği zenginleştirmek adına etkili görsel ve videolar da kullanırsanız çok daha iyi olacaktır. Kaliteli ürün açıklama kısmı ürün bazlı aramalarda rakiplerinizden sıyrılıp üst sıralarda görünmenize önemli katkı sağlayacaktır. Ayrıca ürün bilgi kısmı içinden en önemli anahtar kelimelerinize ilgili sayfanıza link vermelisiniz. Bu uygulama ile sitenizdeki tüm ürün sayfalarından anahtar kelimelerinize çapraz link oluşturmuş olacaksınız. Ürün açıklamaları kısmında h taglarını kullanmaya çalışmalısınız. Açıklama kısmında ürün adını h1 tagı için de kullanabilirsiniz. Kalan başlık ve kısımları önemine göre h tagları içinde kullanabilirsiniz. Eğer e ticaret sitenizdeki ürünler için uzun uzun bilgi yazma durumu yoksa, yani sadece teknik veriler giriliyorsa bu siteniz için yeterlidir.

– Benzer Ürünler

Ürün detay sayfalarında ilgili ürün incelenirken sayfanın görülebilen bir noktasında benzer ürünlerinde gösterilmesi hem satışı arttırmak adına hem de Seo çalışması için oldukça faydalı olacaktır.

– Ürünlerinizi Paylaşın, Paylaştırın

Ürün detay sayfasında incelenen ürünün sosyal mecrada paylaşılabilmesine olanak sağlamalısınız. İnsanlar incelediği ürünü önermek ya da beğendiği için paylaşmak isteyebilir. Kullanıcıların ürünü sosyal medyada paylaşması siteniz için bir feedback (geri besleme) oluşturacak ve ayrıca satışlarınızın artmasına vesile olacaktır.

– Ulaşılabilir Olun, Güven Sağlayın

Sitenize muhakkak bir adet iletişim numarası ve iletişim formu bulundurmalısınız. İnsanlar alışveriş yaptıktan sonra karşılaşabileceği aksi durumlarda kendilerine bir muhatap bulmak isterler. Sitenize giren bir kullanıcı numaranızı ya da destek ile alakalı bir ibareyi görmediğinde güven problemi yaşayıp alışverişten vazgeçebilir.

– Sitenizde İndirimler ve Kampanyalar Oluşturun

Sitenizde kullanıcıların daha fazla alışveriş yapabilmesi ve daha fazla sitede kalabilmesi için kampanyalar oluşturmalısınız. Fiyat indirimleri yaparak sitenize her defasında geri dönen sadık kullanıcılar oluşturabilirsiniz. Ayrıca sitenizde uzun süre kalan kullanıcılar sitede geçirilen ortalama süreyi uzatacaktır. Bu da sitenizin Seo çalışmasına katkı sağlamış olacaktır.

– Sitenizin Tasarımı Önemlidir

Sitenizin tasarımı hem Seo hem de alışveriş için oldukça önemli bir etkendir. Sitenizin tasarımı alışveriş için sade, düzenli, kolay kullanımlı olmalıdır. Seo için ise temiz bir kod yapısına sahip olmalı, css ve js sprite teknikleri uygulanmış olmalı, h tagları, resim alt tagları, uzak dosya bağlantıları dönüşüm pikselleri sitenizin hızını düşürmeyecek şekilde ayarlanmalıdır. Siteniz hızlı çalışmalı hem arama motoru botları hem de alışveriş yapan kullanıcılar hızlı bir şekilde sitede gezebilmelidir. Sitenizin mobil uyumu çok iyi olmalıdır. Bugün yapılan alışverişlerin neredeyse yarısı bazı sektörde çok büyük kısmı mobilden yapılmaktadır. Ayrıca mobil kullanımda da sitenizin hızlı çalışmalıdır.

Temel olarak yukarıdaki durumlara özen gösterdiğinizde Google’da belli bir kaliteye ulaşmış olacaksınız. Tabiki sadece bu çalışmalar anahtar kelimelerinizde Google ilk sayfaya gelmenizi sağlamayacaktır. Seo çalışması oldukça detaylı ve çok fazla uygulama içerdiği için yeterli olmayacaktır. Ama kalan Seo uygulamaları için yukarıdaki işlemleri yaptığınızda sağlam bir temel oluşturmuş olacaksınız.

mücahit güner

Mücahit GÜNER

Yazılım, Tasarım, Seo ve Digital Pazarlama uzmanıdır. Yirmi sekiz yaşında ve profesyonel olarak 8 yıllık deneyimi bulunmaktadır.

    Yorum Yok »

    Henüz Yorum Yapılmadı.

    Fikrini ya da Sorunu Paylaş