Bugüne kadar yazdığımız Google Search Console Kullanım Kılavuzu yazı serilerinin beşinci ve sonuncusuna gelmiş bulunuyoruz. Bu yazımızla beraber web sitenizi webmaster araçlarına nasıl ekleyip yönetebileceğinizi profesyonel olmasa da iyi derecede öğrenmiş olacaksınız. Web sitenizin trafiğini, hatalarını ve eksiklerini takip edip gerekli çalışmaları yapabileceksiniz. Bu son yazımızda bağlantılar, ayarlar, geri bildirim gönder ve web araçları sekmelerinin anlatımını yapacağız.

– WEB ARAÇLARI

Web araçları kısmı sitenizin üzerinde kullanıcıların ve Google botlarının deneyimini test edebilmenizi sağlayan araçlardır. Bu araçlar ziyaretçileriniz ve Google botlarına en iyi deneyimi sağlamak için kullanabilirsiniz. Sitenin hatası veya eksiği varsa düzeltip tamamlamalısınız.

-> Reklam Deneyimi Raporu Masaüstü ve Mobil

Reklam deneyimi raporu Google’ın yeni sunduğu gerçekten reklam yayınlayanlar için oldukça faydalı bir araçtır. Reklam deneyimi aracı ile sitenizin düzeni, sitenin işleyişi, sunduğu içerik ve reklamların birleşimini test edebilirsiniz. Reklam deneyimini aracını kullanabilmeniz için Google Search Console’da tam yetkiye sahip olmalı ya da mülk sahibi olmalısınız. Bu aracı kullandığınızda Google sitenizi baştan sona tarayarak çıkan analiz sonucunu size sunacaktır. Sitenizde yayınladığınız reklamların hem mobilde hem masaüstünde verdiği performansı test edip hata ve eksikleri giderebilirsiniz.

 

 

-> Kötüye Kullanma Deneyimi Raporu

Sitenizin üst düzey hiyerarşisi. Kötüye Kullanım Deneyimleri Raporu, root alanınız da dahil olmak üzere bu alana kadar olan herhangi bir sayfayı etkileyen sorunları gösterir. Root alanınız example.com ise rapor, www.example.com, news.example.com, example.com/finance gibi sayfalardaki kötüye kullanım deneyimlerini içerecektir.

-> Yapısal Veri Test Aracı

Yapısal veri test aracı ile sitenizde bulunan telefon numarasından tutun firmanızın adına, ne iş yaptığınıza dair birçok bilgiyi Google’ın doğru bir şekilde ayırıp kayıt edip etmediğini görebilirsiniz. Üç ana kategoride sonuçlar dönecektir; Webpage, Localbusiness ve web site. Bu kategorilerde varsa hatalarınızı gösterecektir. Buradaki eksik ve hataları muhakkak düzeltmeli ya da eklemelisiniz. Kategorilerin üzerlerine tıklayarak hatalı ya da eksik olanları görebilirsiniz. Burada kayıt edilen bilgiler Google arama sonuçlarında gösterilecek ve gösterilen içeriklerdir. Aşağıda görünen pencerede direkt url girerek sitenizi test edebilirsiniz. Ya da isterseniz direkt sitenizin kaynak kodunu alıp kod snippeti kısmına yapıştırabilirsiniz.

 

yapısal-veri-işaretleme

 

Yapısal veri işaretleme yardımcısı eğer yapısal veri işaretlemeyi yapamıyorsanız size yardımcı olacaktır. Çok basit şekilde bu aracın linkine tıklayarak siteniz için yapısal veri işaretleme yapıp çıkan kodu kullanabilirsiniz.

-> Diğer Kaynaklar

Diğer kaynaklar sekmesinde bulunan araçların ve uygulamaların tamamı kendi içerisinde dahi oldukça fazla anlatım barındıran kapsamı geniş araçlardır. Tabiki hepsinin genişçe anlatımını sitemizde bulabilirsiniz. Burada bulunan araçlar Google Benim İşletmem, Google Merchant Center, PageSpeed Insights, Özel Arama, Google Alan Adları, Web Yöneticisi Akademisi, Google Ads, Google Analytics ile web sitenizle herşeyin bilgisini alabilir, reklamlar yapabilir, arama sonuçlarında yükselmenizi sağlayacak işlemler yapabilirsiniz.

mücahit güner

Mücahit GÜNER

Yazılım, Tasarım, Seo ve Digital Pazarlama uzmanıdır. Yirmi sekiz yaşında ve profesyonel olarak 8 yıllık deneyimi bulunmaktadır.

    Yorum Yok »

    Henüz Yorum Yapılmadı.

    Fikrini ya da Sorunu Paylaş