Google Search Console Kullanım Klavuzu yazı serimizin dördüncüsüne başlamış bulunuyoruz. Bu yazı serileri ile hedefimiz webmaster tools kullanımını en azından kendi sitenizi yönetebilecek, gerekli aksiyonları alacak kadar herkesin öğrenebilmesidir. Bir önceki yazımızda geliştirmeler ana başlığı altındaki sekmeleri incelemiştik. Bu yazımızda güvenlik ve manuel işlemler ile eski araçlar ve raporlar ana başlıklarının altındaki sekmeleri anlatacağız.

 

google-search-console

 

– Manuel İşlemler

Manuel işlemler sekmesin sitenizin aldığı cezaları görüntüleyebilirsiniz. Eğer sitenize Google’ın verdiği herhangi bir ceza ve engelleme yok ise herhangi bir sorun algılanmadı ibaresini görürsünüz. Manuel işlemler sekmesinde görebileceğiniz cezaları ve çözüm yollarını Google Filtreleri ve Cezadan Kurtulma Yolları adlı yazımızda görebilir, eğer ceza almışsanız çözümünü bu yazıda bulabilirsiniz.

– Güvenlik Sorunları

Bir Google değerlendirmesi sitenizin saldırıya uğradığını veya bir ziyaretçiye ya da bilgisayarına zarar verebilecek bir davranış sergilediğini tespit ederse Google’ın bulguları Güvenlik Sorunları raporunda gösterilir. Zararlı davranış örnekleri, kimlik avı saldırılarını veya kullanıcının bilgisayarına kötü amaçlı ya da istenmeyen yazılımlar yüklemeyi içerir.

Bir güvenlik sorunundan etkilenen sayfalar veya siteler, arama sonuçlarında uyarı etiketiyle görüntülenir veya kullanıcı bu sayfaları ziyaret etmeyi denediğinde tarayıcıda, uyarı amaçlı bir geçiş sayfası görüntülenebilir. Güvenlik sorunlarında ki hatadan kurtulmak için web sitenizin dosyalarını tarayın. Eğer tarama sonucu temiz çıkıyorsa siteniz başka birileri tarafından saldırıya uğramıştır. Saldırı sonucu olarak sitenizin bazı dosyalarına bazı kodlar eklenmiş olabilir. Bu kodları bulup dosyalardan temizlemelisiniz. Bu işlemlerin ardından Google’dan yeniden değerlendirme istemelisiniz.

– Uluslararası Hedefleme

Uluslararası hedefleme ile sitenizin dili ve hangi ülkenin arama sonuçlarını hedeflediğini belirlersiniz. Sitenizin dilini belirleyebilmeniz için aşağıdaki hreflang etiketini kullanmalısınız. Eğer sitenizde birden çok dil varsa yabancı dil bulunan sayfaya da hreflang etiketi ekleyip hangi dilde olduğu belirtilmeli  ve o sayfa içinde uluslararası hedefleme yapılmalıdır.

 

<link rel="alternate" href="http://www.mucahitguner.com.tr"  hreflang="tr" />

 

– Tarama İstatistikleri

Tarama istatistikleri sekmesinde Google botlarının sitenize hangi tarihlerde uğradığı, uğradığı tarihlerde kaç adet sayfa indexlediği, günlük taranan sayfa sayısı gibi birçok önemli istatistiği görebilirsiniz. Buradaki istatistik sonuçlarını yorumlayarak sitenizdeki içeriklerin yayınlanmasına yön verebilirsiniz. Eğer Google botları sitenize uğramamışsa bunun nedenlerini araştırıp gerekli aksiyonları alabilirsiniz.

– İletiler

İletiler sekmesi Google’ın sitenizle alakalı düzeltmeniz gereken kısımları, sitenizle ilgili aldığı hataları size mesaj olarak bildirdiği sekmedir. Bu sekmeyi sık sık kontrol etmenizi eğer mesajınız varsa dikkatle okuyup gerekli işlemleri yapmanızı tavsiye ederiz.

– Url Parametreleri

Url parametreleri sekmesi sitenizde eğer bir sayfalama sistemi var ve içerik değişiyorsa ya da farklı bir url çalışıyor ama içerik değişmiyor sadece sıralama yapıyorsa bunu Google’a bildirmeniz gerekir. Örneğin; http://www.siteadresi.com/oyuncaklar.php?sirala=fiyatagore bir urlniz varsa bu urlyi parametre ekleyerek Google’a bildirebilirsiniz.

Web Araçları sekmesi içerisi oldukça geniş anlatıma sahip bir sekmedir. Bu sebeple o sekmeyi bir başka yazımızda sizlere anlatacağız. Bir Google Search Console Kullanım Klavuzu yazımızın daha sonuna geldik. Bundan sonraki yazımız bu rehber serisinin son yazısı olacaktır. O yazımızda bağlantılar, ayarlar ve geri bildirim gönder sekmelerini anlatacağız.

mücahit güner

Mücahit GÜNER

Yazılım, Tasarım, Seo ve Digital Pazarlama uzmanıdır. Yirmi sekiz yaşında ve profesyonel olarak 8 yıllık deneyimi bulunmaktadır.

    Yorum Yok »

    Henüz Yorum Yapılmadı.

    Fikrini ya da Sorunu Paylaş