Google Trends Google’ın web sitesi kurmak isteyenlerin ne kadarlık bir kitleye hitap edebileceğini göstermek, Seo uzmanı ve webmasterların arama sonuçlarında çıkarmak istediği kelimelerde ne kadar aranma hacmi olduğunu bölgesel olarak da görebildiği bir servistir. Üstelik sadece Google aramalarında değil, Google görsel, You Tube, haberler, alışveriş bölümlerinde de yapılan trend aramaları takip edebilirsiniz. Ayrıca Google Trends servisi ile iki ya da daha fazla anahtar kelimeyi birbirleriyle karşılaştırabilir, sonuçlarda karşılaştırılan anahtar kelimeler arasındaki farkları görebilirsiniz.

Google Trends Nasıl Kullanılır ?

Google Trends ücretsiz bir servistir ve kullanabilmeniz için bir gmail hesabına sahip olmanız gerekmez. Google Trends linkine tıklayarak sayfayı ziyaret edebilirsiniz. Sadece Türkiye’de değil tüm dünyada ilgili arama terimi ile alakalı sonuçları görebilirsiniz. Sayfa açıldıktan sonra arama teriminizi aşağıdaki metin kutusuna girip arama butonuna basınız.

 

google-trends

 

Eğer birden fazla kelimeniz varsa metin kutusu kısmına anahtar kelimelerinizi aralarına virgül koyarak ekleyebilirsiniz. Google Trends size tüm anahtar kelimeleriniz ile alakalı sonuçları gösterecektir. Analiz sonucu sayfasında girdiğiniz anahtar kelimelerin ne kadar aranması olduğunu, en çok hangi şehirlerden aranma yapıldığı, hangi tarihlerde en çok aranma yapıldığı gibi pek çok sonuca ulaşabilirsiniz. Ayrıca isterseniz otuz günlük, yıllık, haftalık olarak da filtreleme yapabilirsiniz.

Peki Google Trends neden tercih edilmelidir ? Bu sorunun cevabını bir örnekle açıklayalım. Örneğin; kış geldiğinde işleri durgunlaşan yazın iş temposu yükselen bir sektör düşünün. Bu sektörde bulunan firma eğer bir Google Ads reklamı oluşturacaksa ya da farklı mecralarda (Facebok, İnstagram vb.) reklam oluşturacaksa buradan anahtar kelimelerin hangi zamanlarda en çok arandığına dair analiz sonuçlarına erişebilir ve reklam planlamasını da ona göre yapabilir. Google Trends kullanımında oldukça fayda vardır. Aklınıza şöyle bir soru gelebilir; Google Ads’da bulunan anahtar kelime planlayıcı ile aralarında ne fark var ? Anahtar kelime planlayıcı ile Google Trends arasındaki fark Google Trends’in istediğiniz tarih aralıklarındaki aranma hacimlerini, coğrafi olarak aranma hacimlerini detaylı bir şekilde elde edebiliyor olmanızdır.

mücahit güner

Mücahit GÜNER

Yazılım, Tasarım, Seo ve Digital Pazarlama uzmanıdır. Yirmi sekiz yaşında ve profesyonel olarak 8 yıllık deneyimi bulunmaktadır.

    Yorum Yok »

    Henüz Yorum Yapılmadı.

    Fikrini ya da Sorunu Paylaş